زیبابودن و همسر خوبی بودن

زیبابودن و همسر خوبی بودن

این سری دوم وبلاگ است متاسفانه سری اول بدون هیچ دلیلی فیلتر شد
زیبابودن و همسر خوبی بودن

زیبابودن و همسر خوبی بودن

این سری دوم وبلاگ است متاسفانه سری اول بدون هیچ دلیلی فیلتر شد

آرایش لبها

چگونه دوام رژ لب را بیشتر کنیم؟ استفاده از رژ لب قطعاً تاثیر مهمی بر زیبایی و اهمیت لبهای شما می گذارد. اما باید سایه و مارک مناسب خود را انتخاب کنید. اکنون اگر رژ لب مخصوص بخود را یافته اید، مسئله ی بعدی این است که چطور دوام آن را بدون استفاده مکرر از رژ لب افزایش دهید. مایلید تمام روز لبهایتان تازه به نظر بیاید، اما فرصت این را ندارید تا بعد از هر وعده مجدداً از رژ لب استفاده کنید.

به همین دلیل خیلی از کارخانجات رژلبهایی را ساخته اند که ماندگاری بیشتری دارد، اما اگر رژ لب شما عادی است، این نکات برایتان مفید خواهد بود:

جدا کردن پوسته های لب: لب نیز مانند سایر قسمتهای بدن دارای سلولهای مرده است و مهم است که قبل از اعمال رژ لب آن پوسته ها جدا کنید. در نتیجه لایه نهایی بدست آمده صاف تر خواهد بود و ماندگاری رژ را افزایش می دهد. برای اینکار، لب ها را با مسواک نرم یا اسفنج به آرامی بسابید.

استفاده از پودر: راه دیگر استفاده از لایه بسیار نازکی از پودر پنکیک قبل از مالیدن رژ است. پودر از جابجایی ماده رژ جلوگیری کرده و آن را سرجای خود نگه میدارد. کمی پنکیک را با اسفنج روی لب و خط لب خود بمالید. پودر اضافی را با دستمال کاغذی پاک کنید.

استفاده از خط لب: استفاده از خط لب به برجستگی و شاخص کردن لب شما می افزاید و همچنین به ماندگاری رژ کمک می کند، اما چگونه؟ خط لب از ماده ای خشک تر از رژ ساخته می شود و از لکه لکه شدن آن جلوگیری می کند. باید دقت کنید که رژ وخط لب با هم هماهنگی داشته باشند و بهتر است از همان مارک رژ استفاده کنید. خط لبهای رنگ پوست و بی رنگ نیز وجود دارد که با هر رژی قابل استفاده است.
برای پاک کردن رژ اضافی، یک دستمال درشت بافت را بین لبهای خود بگیرید. حالا لایه دوم رژ را بمالید. این لایه ایجاد کردن به ماندگاری رژی کمک می کند.


با تنوع رنگها و سبکهایی که برای هر نوع رنگ پوستی خوب و عالی به نظر می رسد، رژ قرمز و صورتی رنگ، روش عالی برای بهتر کردن آرایش روزانه شما است. استفاده درست از رژ نیاز به اندکی مهارت دارد. به این نکات ساده برای به کار بردن رژ توجه کنید.

۱- یک لایه سبک و ملایم از کرم آرایشی زیرساخت مایع به روی لبهای خود بزنید و بگذارید خشک شود.

۲- کمی پودر مات بر روی لب خود بکشید. این کار باعث می شود تا سطح صاف و یکنواختی برای استفاده رژلب ایجاد شود و به جلوگیری از محو شدن آن کمک می کند.

۳- با خط لبی که به بهترین شکل با رنگ رژ شما هماهنگ است، در اطراف لبتان خط لب بکشید. برای ایجاد ظاهری طبیعی خط لب را در کناره های انتهایی لب خود به خوبی بکشید.

۴- از یک قلم آرایشی درجه یک و تخصصی استفاده کنید و کشیدن رژ را از قسمت وسط لب خود شروع کنید و سپس به اطراف حرکت بدهید. استفاده از قلم مو باعث می شود که میزان مناسبی از رنگ به روی لب شما کشیده بشود.

۵- لایه اول رژ را به آهستگی با یک دستمال کاغذی کمرنگ کنید.

۶- دومین لایه از رژ را دوباره همانند روش قبل، از قسمت مرکزی لب شروع کنید و به اطراف بکشید.

نکته برای هماهنگ کردن اندازه لب و یا فرم دادن به آنها به وسیله آرایش
۱ - هنگامیکه لب پایین نازک است، خط لب را پایینتر از خط معمولی لب میکشیم و آن را با رژ لب پر میکنیم. همچنین کمیوازلین یا برق لب به وسط لب پایین بمالید تا آن را برجسته تر جلوه دهد.

۲ - وقتی لب بالا نازک است، خط لب بالا را بالاتر از خط معمولی لب میکشیم تا پهتر جلوه کند و با لب پایین تناسب داشته باشد.
۳ - هنگامیکه لبهای پایین و بالا نازک هستند، اندازه لبها را در بالا و پایین با مداد لب زیاد میکنیم و داخل خط را با رژ لب پر میکنیم که لبها پرتر به نظر آیند.
۴ - برای لبهای پر و بزرگ نباید رژ لب خیلی روشن و جلب نظر کننده استفاده کرد. رژ لب مات برای این لبها بهتر از رژ لب براق است.
۵ - دهان و لبهای کوچک را میتوان با کشیدن خطوط در اطراف دهان بزرگتر نشان داد.
۶ - در فرم دهانیکه گوشه های افتاده دارد میتوان خط لب را رو به بالا کشید و فرم دهان را اصلاح کرد.
۷ - لبهای نامساوی را نیز میتوان با کشیدن خطوط در جاهای لازم یکنواخت نمود.

یکی از مشکلات شایع به خصوص در فصل پاییز و زمستان خشک شدن مداوم لب ها و ترک خوردگی آنهاست. زیرا لب ها فاقد غدد چربی بوده و به خشکی محیط خارج بسیار حساس هستند و به آسانی ترک می خورند. لب های ترک خورده علل مختلفی دارد و می تواند در هر فصلی اتفاق بیافتد.

رعایت نکات زیر می تواند به جلوگیری از ایجاد لب های ترک خورده کمک کند:

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌   یکی از کارهایی که بیشتر مردم برای مقابله با خشکی لب ها انجام می دهند خیس کردن لب ها با آب دهان است. این کار نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه موجب تشدید آن می شود. به جای لیس زدن از یک پماد یا رز لب ویتامینه استفاده کنید.

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌   در زمستان به خصوص در روزهایی که باد زیاد می وزد با یک شال یا ماسک لب هایتان را بپوشانید.

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌   از پمادهای لب دارای ضد آفتاب استفاده کنید، چون آفتاب می تواند سبب ایجاد ترک در لب های شما شود و یا اینکه آن را بدتر کند.

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌   یک کپسول ویتامین E را باز کنید و آن را روی لب هایتان بمالید و اضافی آن را با انگشتتان پاک کنید.

ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ایران ویج ( ارور سابق )‌   یکی از علل خشکی لب ها، استرس و خستگی است که می توان با استراحت کافی و استفاده از ویتامین های B,E,C کمی از مشکلات لب ها را رفع کرد. برای آنکه لب هایتان را مرطوب نگه دارید باید از محصولات با پایه وازلین یا موم زنبور عسل و یا پماد ساده وازلین استفاده کنید. از محصولات خوش طعم اجتناب کنید زیرا موجب می شوند شما دائما در تلاش برای لیسیدن لب هایتان باشید.


اگر پی در پی دچار ترک‌خوردگی، پوسته شدن و خشکی لب می‌شوید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید اما روش‌هایی هم هست که می‌توانید خودتان به درمان و پیشگیری از این مشکل کمک کنید:
۱ - از بیرون رفتن در هوای خشک و گرم و آفتابی تا حد امکان خودداری کنید یا اینکه با خود به اندازه کافی آب خوردن به همراه داشته و حداقل ۵/۱ لیتر در روز آب بخورید.
۲ - در زمستان بهتر است علاوه بر استفاده از شال و پوشاندن صورت با آن، با وازلین یا پماد‌های ویتامین آ لب خود را چرب کنید. بهتر است از برق لب، روغن یا رژهای مخصوص مرطوب کننده لب که ضد‌آفتاب هم هستند، استفاده کنید. برق لب‌هایی که نرم‌کنندگی بیشتر داشته و در ترکیب آن از فلزاتی چون مس استفاده نشده باشد، هم مفید هستند. معمولا اجزای مرهم‌هایی که مخصوص لب هستند از آلوئه ورا، عسل، بابونه، روغن بادام، روغن گل سرخ، لانولین، وازلین، موم، روغن زیتون، کره کاکائو، موم زنبور عسل، لیمو و ویتامین ای و ث ساخته شده‌اند.


۳ - از ژل یا رژهایی برای لب استفاده کنید که مواد آن طبیعی‌تر بوده و مواد حساسیت‌زا و معطر کمتری در ترکیب آن به‌ کار رفته‌است.
۴ - به اندازه کافی میوه و سبزیجات بخورید. کمبود ویتامین‌ها به‌خصوص ریبوفلاوین، می‌تواند باعث ترک‌خوردگی گوشه لب‌های شما شود.
۵ - عادت لیس زدن و گاز زدن و کندن پوست لب‌هایتان را کنار بگذارید.
۶ - هنگام خرید محصولات آرایشی مانند صابون، رژ و کرم‌ از استاندارد بودن آن مطمئن شوید و سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که کمتر حساسیت‌زا بوده و به اصطلاح هایپو آلرژن هستند.


۷ - خانه خود را به‌خصوص در زمستان که بخاری ‌روشن است، مرطوب نگهدارید. برای این‌کار می‌توانید یک کتری روی بخاری گذاشته یا از بخور استفاده کنید.
۸ - سیگار مضرات فراوانی برای شما دارد که خشکی و ترک‌خوردن لب یکی از ساده‌ترین آنهاست، پس به بهانه ترک‌خوردن لب هم که شده سیگار را کنار بگذارید.


۹ - هیچگاه پوست لبی که خونریزی و عفونت دارد نکنید.
۱۰ - اگر خشکی با چرب کردن رفع نشد با توجه به علت خشکی و طبق توصیه پزشک می‌توان از داروهای کورتون، آنتی بیوتیک‌ها و ضد قارچ‌ها استفاده کرد.


آرایش لبها میتواند به جذابیت و زیبایی صورت اضافه و یا آن را کم نماید. نزدن رژ لب بهتر از زدن آن به طور نامرتب یا با رنگهای نامناسب است. با رژ لب میتوان فرم لبها را زیباتر و اصلاح نمود و با سایر اعضای صورت متناسب ساخت. قبل از زدن رژ لب باید لبها کاملا تمیر باشند. فوندیشن یا پورد معمولا روی لبها هم زده میشود. یادآوری میشود که رژ لب نباید از لبی به لب دیگر زده شود. باید کاملا اختصاصی باشد و در صورت استفاده دو نفر یا بیشتر میتوانید برای پاک کردن آن از گوش پاک کن استفاده کنید. برای انتخاب رنگ رژ لب میتوان آن را کنار لب قرار داد و هماهنگی رنگ را با صورت پیدا نمود.
برای زدن رژ لب، لبها را در آرامش کامل به حالت کشیده و جدا از هم (به حالت لبخند) نگه میداریم.
با استفاده از مداد مخصوص خط لب، اول لب بالا را میکشیم که از گوشه لب شروع و به طرف وسط ادامه می یابد سپس لب پایین را میکشیم. رنگ مداد لب را کمی تیره تر از رنگ خود رژ انتخاب کنید.
بعد از تعیین رنگ مناسب، رژ لب را ابتدا به لب بالا و سپس به لب پایین میزنیم. توجه داشته یاشید که با آرایش ترمیمی درست میتوان فرم لبها را به صورت دلخواه نشان داد


۱- - با یک مداد همرنگ لب، کمی بالاتر از خط طبیعی لب خط لب بکشید تا دهان بیشتر جلوه کند.
۲– یک قلم موی لب را به رژ لب مورد علاقه تان آغشته کنید و روی لبها تا مرز خطی که کشیده اید بمالید
۳-برای منعکس کردن نور و پر نشان دادن لبها از یک براق کننده متالیک استفاده کنید. برای بیشتر قلوه ای کردن لب، روی لب پایین بیش از لب بالا براق کننده بمالید.

۴- با یک مداد هایلایت لب کمی بالاتر از خط لب را هایلایت کنید اما اصلا رنگ به منطقه هایلایت شده نزنید.
۵ اگر می خواهید خط لب خیلی واضح نباشد می توانید با استفاده از یک اسفنج آرایشی خط دور لبها را ملایم کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد