زیبابودن و همسر خوبی بودن

زیبابودن و همسر خوبی بودن

این سری دوم وبلاگ است متاسفانه سری اول بدون هیچ دلیلی فیلتر شد
زیبابودن و همسر خوبی بودن

زیبابودن و همسر خوبی بودن

این سری دوم وبلاگ است متاسفانه سری اول بدون هیچ دلیلی فیلتر شد

راز های کوچک همسر داری 3

آرایش


بر خلاف تصوری که اکثر مردم دارند اسلام آرایش را مخصوص زنان نمی داند و هر دو طرف یعنی هم زن و هم مرد را دستور داده است که خود را برای همسرشا ن آرایش کنند . همانطور که ابن عباس مفسر پرورش یافته در مکتب اهل بیت می گوید « من خودم را برای همسرم آرایش می کنم زیرا خداوند فرموده است : زنان را مانند وظایفشان حقوقی شایسته است ( سوره بقره 228)


یعنی همانطور که زنان وظیفه دارند که خودشان را برای شوهرانشان آرایش کنند مردان هم در مقابل این وظیفه آنها وظیفه مشابهی دارند . البته شما خواننده عزیز حتما توجه دارید که مردان نباید خود را مثل زنها آرایش کنند بلکه آنها آرایش مخصوص خودشان دارند .


پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در حدیثی ، با بیان زیبایی تفاوت آرایش زنانه را با آرایش مردانه مشخص کرده اند که قبل از بیان این حدیث لازم است یک نکته ای را در مورد مواد آرایشی تذکر بدهم ؛ مواد آرایشی دو نوع هستند مواد آرایشی رنگی و مواد آرایشی معطر .


حال پیامبراکرم می فرمایند : آرایش زنان باید بگونه ای باشد که رنگ آن آشکار و بوی آن نهان (خفیف) باشد ولی آرایش مردان باید بگونه ای باشد که بوی آن آشکار و رنگ آن نهان باشد . یعنی اگر زنان از مواد خوش بو کننده استفاده می کنند نباید به حدی باشد که جلب توجه کند و مردان نیز اگر از مواد رنگی استفاده می کنند باید به حدی باشد که به چشم نیاید.


دوستان گرامی اجازه بدهید در پایان این بحث به مطلب جالبی اشاره کنم و آن اینکه در روایت داریم که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله هزینه عطرشان از هزینه خوراکشان بیشتر بوده است .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد