X
تبلیغات
رایتل

زیبابودن و همسر خوبی بودن
این سری دوم وبلاگ است متاسفانه سری اول بدون هیچ دلیلی فیلتر شد 

Kegels Exercises


   

 اگر یک خانم هستید ، ممکن است قبلا با نام تمرینات کگل آشنا شده باشید اما باید بدانید این تمرین فقط برای بانوان طراحی نشده است . این تمرین نام یک ژنیکولوژسیت است که تمرینات را ابداع کرده است .
تمرینات کگل باعث تقویت عضلات  pubococcygeus ("PC") muscle  یا بطور عمومی عضلات کف لگنی می شود . این عضلات مانند یک قلاب دوشاخه عمل می کنند . این عضلات مجرای ادرار ، مثانه ، دهانه ی رحم ، واژن و راست روده یا رکتوم را احاطه کرده اند .
                          
                                       
 
           عملکرد این تمرین عبارتست از تنظیم و تعادل و تقویت عضلات لگن ، حمایت از محتویات لگنی شامل مثانه ، رکتوم و اندام تناسلی است . اغلب تمرینات کگل برای بی اختیاری ادرار یا درد پروستات تجویز می گردد . یکی از علل نشت ادرار کاهش ترشح هورمون استروژن در بانوان است لذا بعد از یائسگی این مشکل در بانوان بچشم می خورد . عامل دیگر کاهش وزن با افزایش سن و سالخوردگی است که می تواند ضعف این عضلات را تشدید کند .
                    
تصویر سمت راست عضلات ضعیف و سمت چپ عضلات قوی لگنی را نشان می دهد که مجرای دفع ادرار در سمت چپ بخاطر ورزش های کگل بسته شده است .
 
 یکی از مهم ترین فواید این تمرینات سهولت زایمان طبیعی است که کمتر بدان توجه می شود .
          همچنین عضلات مذکور همان عضلاتی هستندکه ارگاسم جنسی را کنترل می کنند . لذا تمرینات کگل می تواند عملکرد بهره وری جنسی را در هر دو جنس زن و مرد بهبود بخشد .
         
          گزارشات علمی نشان می دهد بانوانی که به انجام تمرینات کگل مبادرت می ورزند بطور قابل ملاحظه ای ارگاسم جنسی در آنان بهبود می یابد . و در مورد مردانی که دچار مشکل در نعوظ آلت جنسی هستند تمرینات کگل به نعوظ آلت و رفع مشکل آنها کمک شایانی می کند . لذا به آقایانی که دچار این مشکل هستند توصیه می کنم قبل از مصرف داروهایی مانند ویاگرا و ... این تمرینات را در دستور کار درمان خود قرار دهند . 

                      

تکنیک تمرینات کگل :
در اینجا راهی ساده را برای انجام تمرینات کگل که در هر زمان و هر جایی می توانید آن را انجام دهید به شما گوشزد می نمایم .  باید بر روی عضلت لگنی تمرکز کنید .
اکثر بانوان این تمرینات را اشتباه انجام می دهند برای انقباض درست این عضلات باید یک یا دو  انگشت خود را داخل واژن قرار داده و با عضلات داخل واژن آنرا محکم بگیرید تا در اطراف انگشت خود این فشار را احساس کنید در این حالت شما عضلات هدف را منقبض کرده اید . حال انگشت خود را بیرون بیاورید در عین حال با انقباض محکم عضلات واژن سعی کنید مانع بیرون آمدن آن شوید . در هنگام انجام این انقباض نباید عضلات ران یا شکم و یا کمرتان را منقبض کنید . آرام و عمیق تنفس کنید .
 
                

 


      

این تمرین را می توانید در پوزیشن نشسته به حالت چمباتمه یا دراز کش انجام دهید .
 

       
 
 راه دیگر این است که در حین دفع ادرار پیوسته دفع ادرار را متوقف و رها سازید . بهر حال زمانی که عضلات کف لگن را تشخیص داده و یافتید ، دیگر در حین ادرار این کار را انجام ندهید بلکه در حالت عادی بدون دفع ادرار این عضلات را منقبض کرده و سپس رها کنید و این تمرین را ۵ بار پشت سر هم انجام دهید .
 
 البته برای انجام این تمرینات می توانید از اپلیکاتور کگل استفاده کنید . این اپلیکاتور را وارد واژن کرده و با انقباض عضلات واژن سعی می کنید که دهانه ی فنری آنرا ببندید .
         
                               
           
دستور انجام تمرینات کگل :
 برای اینکه از انجام تمرین کگل نتیجه بگیرید باید در هر نوبت ۵ دقیقه و در هر روز ۲ بار به انجام این تمرینات اقدام ورزید .
           بیشتر کسانی که این تمرینات را انجام می دهند ظرف مدت چندماه نتیجه  یخوبی گرفته اند . شما نیز بد نیست آنرا تجربه کنید .

              

  یکی از تمریناتی که می تواند به انقباض عضلات لگنی کمک کند پل زدن بر روی پنجه ی پاها می باشد . به نحوه ی درست انجام این تمرین در ذیل دقت کنید . تا ۱۰ بشمارید و باسن را روی زمین بگذارید و ۴ تا ۵ بار این تمرین را ۲ بار در روز انجام دهید . 

                                     


[ یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ] [ 05:37 ب.ظ ] [ رضا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

آمار سایت
تعداد بازدید ها: 185807