زیبابودن و همسر خوبی بودن

زیبابودن و همسر خوبی بودن

این سری دوم وبلاگ است متاسفانه سری اول بدون هیچ دلیلی فیلتر شد
زیبابودن و همسر خوبی بودن

زیبابودن و همسر خوبی بودن

این سری دوم وبلاگ است متاسفانه سری اول بدون هیچ دلیلی فیلتر شد

رعایت ۲۱ نکته درآرایش

تکته بهداشتی که باید در آرایش رعایت گردد

نکات قبل وبعد ازآرایش
۱ـ قبل ازاینکه مداد خط چشم یا خط لب خود را بتراشید آن را به مدت ۱۰ دقیقه داخل یخدان یخچال یا فریزر قرار دهید. با این کار مداد کمی سفت می‌شود و هنگام تراشیدن و تیز کردن نمی‌شکند.
۲ـ اگر چشمان‌تان گود رفته است بهتر است به جای مداد خط چشم از نوع مایع آن استفاده کنید.
۳ـ هنگام استفاده از ریمل برای اینکه صورت‌تان لک نشود، بهتر است لایه نازکی از ریمل را فقط روی مژه فوقانی بکشید. سپس با استفاده از فرچه ریمل مژه‌های بالا و پایین را ریمل بکشید تا توده نشود.
۴ـ قبل از فر دادن مژه‌های خود، ابزار مخصوص آن را برای چند ثانیه با سشوآر گرم کنید. همین گرمای اندک، فر مژه را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند.
۵ـ هنگام خرید کرم پودر، رنگ آن را در قسمت داخلی مچ دست خود تست کنید. پوست این قسمت از دست رنگ محصول مورد نظر را دقیقا همان طوری نشان می‌دهد که روی صورت‌تان جلوه خواهد داشت.
۶ـ برای اینکه کرم پودر مدت بیشتری روی چهره‌تان دوام بیاورد، کافی است یک قطره از مرطوب‌کننده‌تان را روی آن بریزید. با این کار درخشش کرم پودر نیز بیشتر خواهد بود.
۷ـ کرم پودر باید آخرین چیزی باشد که روی چهره خود به کار می‌برید. به این ترتیب، قادر خواهید بود هر گونه لک ناشی از دیگر مواد آرایشی را بپوشانید.


۸ـ وقتی از ماتیک مات استفاده می‌کنید، طبیعتا روی لب خود احساس خشکی خواهید کرد.
برای اینکه این اتفاق نیفتد، کافی است قبل از استفاده از این نوع رژ لب، از کمی روغن (بلسان) لب استفاده کنید. بعد که کار آرایش چشم و باقی صورت را تمام کردید، از رژ مات استفاده کنید. تا این زمان دیگر روغن جذب لب‌ها شده است.
۹ـ برای اینکه رژ لب دوام بیشتری روی لب‌تان داشته باشد، قبل از استفاده از رژ روی لب‌تان، خط لب بکشید. سپس بر روی خط لب، رژ بمالید.
۱۰ـ سایه چشم تیره می‌تواند نقش خط چشم را هم بازی کند. فرچه‌ای تخت را مرطوب کرده و در سایه چشم تیره فرو ببرید. سپس آن را روی خط مژه بکشید و به فاصله موجود بین مژه‌ها دقت کنید. بعد، همین رنگ را بالای خط مژه نیز به کار ببرید.
۱۱ـ رژ لب خود را حتما داخل یخچال نگهداری کنید تا بیشتر عمر کند.


مقداری از کرم پودر نرم را روی سطح صافی مانند یک دستمال یا یک آینه ریخته و به آرامی با یک برس نرم به پوست بمالید.

به این ترتیب میتوان به صورت یکسان و درست از آن استفاده نمود و میزان آن را کنترل کرد.( یا )کرم پودر را روی اسفنج کمی می ریزید و روی تمام صورت پخش می کنیم تا کاملا یکدست شود بعد پشت آن تتما پودر بیرنگ را با براش یا اسپانج مخصوص پودر روی تمام صورت استفاده کنید. این باعث میشود که ارایش دیرتر ترک خورده یا عرق کند مخصوصا پشت چشمها.

با آرایش ترمیمی و استفاده از رنگهای تیره و روشن فوندیشن و یا پورد میتوانیم ایرادهای اعضای صورت را تا حد امکان بپوشانیم. میتوانیم با رنگهای تیره این اعضا را کوچکتر و با رنگهای روشن آنها را بزرگتر نشان دهیم. اگر در این کار دقت نکیم، این لکه های تیره و روشن نه تنها زیبا نخواهند بود، بلکه چهره را زشت نیز خواهند کرد.

در آرایش ترمیمی بیشتر از پودر استفاده میشود تا از کرم و مایع، زیرا پودر به راحتی روی فوندیشن پخش میشود. آرایش ترمیمی بر اثر تکرار بهتر میشود چون تکرار این آرایش باعث میشود که متوجه شویم که چگونه باید اعضای صورت را با استفاده از رنگهای متضاد کامل نشان دهیم.به طور مثال برای بینی پهن، کنار بینی را کمی تیره تر میکنیم و روی بینی را پودر میزنیم.

درمورد بینیهای بلند، نوک بینی را تیره تر میکنیم و در بینی های کج، رنگ تیره را در کنار بینی و رنگ روشن تر را در وسط بینی به کار میبریم.برای پوشاندن جای زخم و یا جوش، آکنه، لکه های روی پوست و سیاهی دور چشم و خطوط ریز و پهن کنار دهان عمل ترمیمی و تکمیلی را بعد از زدن فوندیشن انجام میدهیم، زیرا فوندیشن را نمیتوانیم روی پودر بزنیم و مانع پاک شدن آن شویم. پودر و یا کرمهای ترمیمی در رنگهای روشن، متوسط و تیره ساخته میشوند.


تلقه سیاه دور چشم را میتوان با استفاده از کرم پودر ترمیمی پوشاند. البته دلایل زیادی برای افتادن تلقه سیاه دور چشم و گود رفتن و پف کردن پلکها وجود دارد، مثل کم خوابی، غذای نامناسب، مصرف مشروبات الکلی، ناراتتی های کلیوی و… که در این صورت باید ابتدا در رفع مشکل اصلی بکوشیم و سپس از آرایش کمک بگیریم.

به هر تال، پلکها و اطراف چشم را تا زمانی که تیره و گود رفته هستند روشنتر میکنیم و یا در تالتی که پف کرده اند برای پوشاندن این پف ، روی آن را با پودر تیره تر و اطراف آن را با پودر روشن میپوشانیم و به دقت پودر را پخش میکنیم.از پودر تیره برای کوچکتر نشان دادن بینی بزرگ و یا کج، غبغب، آرواره پهن و برجسته، پلکهای سنگین، چانه برجسته و پیشانی جلو آمده استفاده میکنیم.

پودرها، کرم پودرها و فون ها برای این ساخته شده اند که پوست شما را یکدست و یکنواخت سازند. هیچکس همیشه پوستی یکنواخت و یکدست نداشته و ندارد و اگر شما کسی هستید که دارای پوستی خوب و یکنواخت و صاف هستید پس به مطالب این قسمت توجه نکنید.

اما به کسانی که پوست خوبی ندارند و می خواهند آن را طوری آرایش کنند که طبیعی بنظر برسد به مطالب زیر توجه کنند:

هنگام انتخاب نوع آرایش شما باید رنگی انتخاب کنید که نزدیکترین رنگ به رنگ پوست شما باشد. اگر شما از این قانون تبعیت نکنید به نظر می رسد که یک ماسک غیر طبیعی بر صورت خود زده اید. وسایل آرایشی صورت را بر روی دست و بازوی خود امتحان نکنید بلکه آنها را بر روی پوست صورت یا گردن خود تست کنید.


در اینجا چند نوع مختلف از وسایل آرایشی صورت را معرفی می کنیم:

پوشش دهنده: پوشش دهنده ها زیر کرم پودر زده می شوند و برای مخفی کردن جوش و خال و لک های پوستی استفاده می شوند. پوشش دهنده ها در تیوپ ها و بطری هایی به شکل مایع وجود دارند و برای پوست های خشک مناسب هستند. این نوع مانند لایه نازکی بر روی پوست می نشیند و یا به شکل فشرده و چسبنده که لایه ضخیم تری بر روی پوست ایجاد می کنند و برای پوست های چرب تر مناسب هستند.

پوشش دهنده ای را انتخاب کنید که کمی از پوست طبیعی شما روشن تر باشد. کرم پودری که شما بر روی آن خواهید زد آنرا یکنواخت و هموار خواهد کرد.

کرم پودر: کرم پودر بر تمام سطح پوست صورت می نشیند و پوست را یکنواخت و نرم و لطیف جلوه داده و به سه شکل عرضه می شود: مایع ، کرم و کرم پودر. برای پوست های چرب از کرم های بدون چربی و برای پوست های خشک از کرم پودرهای چرب و برای پوست های ترکیبی از کرم پودرهای محلول در آب استفاده کنید.


چگونه دوام رژ لب را بیشتر کنیم؟ استفاده از رژ لب قطعاً تاثیر مهمی بر زیبایی و اهمیت لبهای شما می گذارد. اما باید سایه و مارک مناسب خود را انتخاب کنید. اکنون اگر رژ لب مخصوص بخود را یافته اید، مسئله ی بعدی این است که چطور دوام آن را بدون استفاده مکرر از رژ لب افزایش دهید. مایلید تمام روز لبهایتان تازه به نظر بیاید، اما فرصت این را ندارید تا بعد از هر وعده مجدداً از رژ لب استفاده کنید.

به همین دلیل خیلی از کارخانجات رژلبهایی را ساخته اند که ماندگاری بیشتری دارد، اما اگر رژ لب شما عادی است، این نکات برایتان مفید خواهد بود:

جدا کردن پوسته های لب: لب نیز مانند سایر قسمتهای بدن دارای سلولهای مرده است و مهم است که قبل از اعمال رژ لب آن پوسته ها جدا کنید. در نتیجه لایه نهایی بدست آمده صاف تر خواهد بود و ماندگاری رژ را افزایش می دهد. برای اینکار، لب ها را با مسواک نرم یا اسفنج به آرامی بسابید.


استفاده از پودر: راه دیگر استفاده از لایه بسیار نازکی از پودر پنکیک قبل از مالیدن رژ است. پودر از جابجایی ماده رژ جلوگیری کرده و آن را سرجای خود نگه میدارد. کمی پنکیک را با اسفنج روی لب و خط لب خود بمالید. پودر اضافی را با دستمال کاغذی پاک کنید.

استفاده از خط لب: استفاده از خط لب به برجستگی و شاخص کردن لب شما می افزاید و همچنین به ماندگاری رژ کمک می کند، اما چگونه؟ خط لب از ماده ای خشک تر از رژ ساخته می شود و از لکه لکه شدن آن جلوگیری می کند. باید دقت کنید که رژ وخط لب با هم هماهنگی داشته باشند و بهتر است از همان مارک رژ استفاده کنید. خط لبهای رنگ پوست و بی رنگ نیز وجود دارد که با هر رژی قابل استفاده است.
برای پاک کردن رژ اضافی، یک دستمال درشت بافت را بین لبهای خود بگیرید. حالا لایه دوم رژ را بمالید. این لایه ایجاد کردن به ماندگاری رژی کمک می کند.

روش های زیبایی ودرخشندگی صورت

آرایش موفق آرایشی است که زیبایی های خاص صورت شما را حفظ کرده و شما را زیباتر کند و در عین حال خودش به چشم نیاید به خاطر داشته باشید که رنگ پوست مانند پرده ای در زیر آرایش شما قرار میگیرد و در واقع زمینه یک آرایش درخشان و خوشایند را فراهم می آورد


قبل از آرایش چهره

کار را با نگاه دقیق به صورت بدون آرایش خود در زیر نور روز شروع کنید
به نقاط تیره پوست توجه کنید زیرا آنها را باید روشن تر کنید در ضمن به دنبال یافتن معایب کوچک چهره باشید تا بر طرفشان کنید–گوشه داخلی چشم شیارهای کناره بینی گودی چانه قرمزی ها و علایم خستگی
ابتدا به کمک یک قلم موی آغشته به کرم پودر به تمام نقاطی که در سایه و تاریکی واقع شده اند کرم پودر میزنیم تا رنگشان روشن تر شود
سپس باضربه های آرام نوک انگشتان کرم پودر را روی پوست محو می کنیم
حالا برای برطرف کردن نشانه های خستگی اصلاح کننده های رنگ چهره با رنگ روشن تر را بکار ببرید
از رنگ تیره تر برای پوشاندن معایب کوچک پوست استفاده کنید

رنگدانه‌هاى بیشترى در پوست تیره نسبت به پوست روشن وجود دارد بنابراین باید نحوه آرایش و میکآپ این دو پوست با هم متفاوت باشد . پوست‌هاى تیره معمولا بسیار جذاب و زیبا هستند و با آرایش مناسب بسیار دلفریب به نظر‌ می‌رسند.
آرایش بر روى پوست تیره‌ می‌تواند غلیظ تر از آرایش روی پوست‌هاى روشن باشد چرا که با این روش اجزاى صورت نمایان تر مى شوند.

پایه پوست :برای پوست‌های تیره بهتر است از بیس‌های مایع استفاده کنید مثلا کرم پودر‌های مایع برای یکدست کردن پوست تیره بسیار عالی است. کرم پودر را قبل از استفاده روی چانه خود امتحان کنید . همان رنگی را که با پوست شما هماهنگی بیشتری دارد استفاده کنید. اگر ترجیح‌ می‌دهید پوستتان را یک درجه روشن تر کنید بهتر است تست کرم پودر پشت دستتان باشد.

پودر تکمیلى :حالا از یک پوشانده تکمیلى استفاده کنید که از شید کرم پودرتان  یک درجه روشن تر باشد . پنکیک را با فرچه بر روی پوست بزنید.حتی از پودر بچه هم در شرایط اضطراری‌ می‌توان استفاده کرد. البته مواظب باشید که زیاد استفاده کردن از آن باعث سفیدی مصنوعی پوست‌ می‌شود .سعی کنید که همواره طبیعی به نظر برسید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد