زیبابودن و همسر خوبی بودن

زیبابودن و همسر خوبی بودن

این سری دوم وبلاگ است متاسفانه سری اول بدون هیچ دلیلی فیلتر شد
زیبابودن و همسر خوبی بودن

زیبابودن و همسر خوبی بودن

این سری دوم وبلاگ است متاسفانه سری اول بدون هیچ دلیلی فیلتر شد

ورزشی برای ارتقاء روابط زناشویی(5)

یوگا Yoga 

از ع . حمزه یی کارشناس PT

شاید برای شما این سوال مطرح شود که چگونه یوگا می تواند باعث ارتقاء روابط زناشویی شود و یا چه حرکتی از یوگا است که می تواند ما را به این مهم برساند . برای توضیح بیشتر آن باید به این نکته اشاره کرد که کوتاهی در برخی عضلات بدن موجب ناتوانی در برخی س ک س پوزیشن ها می شود . وقتی با برخی حرکات ورزرشی مانند یوگا یا حرکات کششی این مشکل را رفع کنید طبیعتا فرد براحتی و بدون مشکل می تواند به برقراری رابطه اقدام نماید و دچار خستگی و درد عضلانی نمی شود . نبود خستگی و درد عضلانی از یک طرف و توانایی انجام برخی حرکات بدنی موجب می شود فرد بتواند تجربیات بهتری در برقراری رابطه پیدا کند و حالات بهتر و جدیدتری را تجربه کند و از برقراری رابطه بهره بیشتری ببرد .

یکی از محدودیت های حرکتی در بانوان و آقایاتن کوتاهی عضلات کشاله ی ران است . باز شدن کشاله ی ران و رفع کوتاهی می تواند به نحو چشمگیری س ک س پوزیشن را در هر دو جنس ارتقاء دهد .

در میان این پوزیشن می توان به پوزیشن  cobbler's pose  یا  bound angle یا  baddha konasana  اشاره نمود .

تکنیک انجام حرکت :

ابتدا روی یک پد بنشینید و پاها را در مقابل خود دراز کنید . سپس پاها را طوری جمع کنید که کناره های خارجی پاها روی زمین قرار داشته و پاشنه ها به کشاله ی ران نزدیک شوند . برای انجام درست حرکت کف پاها را بهم بچشبنید و با دست آنها را در کنار هم نگه دارید . سر و گردن و تنه را در راستای قائم نگه دارید . نفس عمیق بکشید .

این حرکت را در تمرینات کششی Butterfly stretch یا کشش پروانه گویند .


  بیاد داشته باشید در ابتدای کار در حین انجام حرکت قادر نخواهید بود که کناره های خارجی پا ها را به زمین بچسبانید ولی بمرور زمان توانایی درست این حرکت را پیدا خواهید کرد .

در مراحل پیشرفته ی حرکت ، یعنی زمانی که انجام این حرکت برای شما راحت شد می توانید به جلو خم شوید . خم شدن به جلو از مقدار جزئی شروع می شود و تا حدی می تواند پیش برود که بتوانید پیشانی را به زمین بچسبانید یا دستها را در مقابل خود را روی زمین بگسترانید .

به نمونه ای از این حرکت کامل تر در ذیل توجه کنید .

نیز نوع دیگری از این حرکت یوگی وجود دارد نبام   Supta Baddha Konasana  این حرکت مانند حرکت بالاست فقط زمانی که کف پاها را بهم چسبانیدی باید به پشت روی زمین دراز بکشید و دستها را در کنار بدن باز کرده و پشت دستها را روی زمین بگذارید . در این حرکتن وزن پاها باعث کشش در ناحیه ی کشاله ی ران می شوند . لذا نیازی به کار خاصی نیست . شاید این حرکت برای افراد مبتدی راحت تر باشد .  به این حرکت در تمرینات کششی Lying groin stretch  نیز گفته می شود .

Supta Baddha Konasana

 در تصویر زیر که بازیگر هالیوود جنیفر آنیسون دیده می شود مقداری خم شدگی رو به جلو دیده می شود . باید برای ارتقاء حرکت مانند شکل زیر کم کم حرکت را کامل تر کرد .

نظرات 2 + ارسال نظر
مرجع همکاری در فروش شارژ سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:22 ب.ظ http://usssharj.ir

از سایت مرجع همکاری در فروش دیدن فرمایید
usssharj.ir
یک پنل انتخاب کرده و سایت شارژ خود را راه اندازی کنید

آبجی جان سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:06 ب.ظ http://abjijan.blogsky.com

وبلاگ خوبی دارید اگر ظرفیتش رو همه داشته باشند.
ولی حیف که ما ایرانی ها یه کم بی ظرفیتیم.
ممنون به خاطر مطالب آموزشی تون.
موفق باشید

ممنون شما لطف دارید باید با بیان مطالب درست این مسئله رو جا انداخت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد