زیبابودن و همسر خوبی بودن

زیبابودن و همسر خوبی بودن

این سری دوم وبلاگ است متاسفانه سری اول بدون هیچ دلیلی فیلتر شد
زیبابودن و همسر خوبی بودن

زیبابودن و همسر خوبی بودن

این سری دوم وبلاگ است متاسفانه سری اول بدون هیچ دلیلی فیلتر شد

ورزشی برای ارتقاء روابط زناشویی(6)


اسکوآت Squats  


 

ضرورتا نیازی نیست که عضلات باسن را بزرگ کنید ، آنچه که مهم است این است که باید عضلات باسن را تقویت نمود . عضلات باسن ترکیبی از سه عضله هستند گلوتئوس بزرگ ، متوسط و کوچک ) . تقویت این عضلات نه تنها موجب خوش فرم شدن باسن می شود بلکه تاثیر بسزایی بر روی ارتقاء کیفیت رابطه ی زناشویی خواهد داشت . نیز این عضلات در عملکرد بدن در چرخش و باز کردن پاها و لگن نقش دارند این بدان معنی است که در طول رابطه ی زناشویی فرد خواهد توانست حرکات را براحتی و با دامنه ی حرکتی بیشتر و بهتری انجام دهد .

 این عضلات معمولا به اندازه ی کافی سفت و تونیسیته ی بالایی ندارند و معمولا شل هستند . اما خو شبختانه تمرینات زیادی وجود دارند که بر روی این عضلات تاثیر مثبت می گذارند . یکی از شایع ترین و عمومی ترین این تمرینات تمرین چمباتمه یا اسکوآت است . اسکوآت علاوه بر باسن موجب سفت شدن عضلات ران و پای شما خواهند شد لذا اگر علاقمند به سفت کردن و خوش فرم کردن باسن و عضلات ران خود هستید این تمرین را هر روز انجام دهید .

در تصاویر زیر شما عضلات گلوتئال را مشاهده می کنید :

             

تکنیک انجام :

بایستید و پاها را بعرض شانه ها باز کنید . دستها را در مقابل خود قرار داده و به سمت جلو بکشید . سپس آهسته بنشینید گویی که می خواهید بر روی یک صندلی بنشینید . دقت کنید که باید باسن شما رو به عقب قرار گیرد و وقتی می نشینید زانوها درست بالای انگشتان پا قرار گیرند . در ضمن نباید کمرتان خم شود و پشت و کمر باید در طول تمرین کاملا صاف نگه داشته شود . وقتی که بلند می شوید عضلات باسن خود را منقبض کنید .

به حالت کمر در تصویر زیر دقت کنید : 

 

 

تعداد تمرین :           

سعی کنید این تمرین را در هر نوبت ۲۰ بار تکرار نمایید .

تکنیک اسکوآت پیشرفته تر :

* در مراحل پیشرفته تر که عضلات باسن و پای شما قویتر شدند می توانید شدت تمرین را با گرفتن ۲ وزنه در دستها افزایش دهید . این کار را با وزنه ی سبک شروع کنید .

 

* روش دیگر افزایش شدت این تمرین در مراحل پیشرفته این است که وقتی بلند می شوید بالا بپرید و دوباره بنشینید . به این تمرین Jump squats  گویند .

    

                        



از ع . حمزه یی کارشناس PT

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد